Sunday, March 22, 2009

hari ini dan selamanya..hehehe..

Huhu...

bz sangat kebelakangan ni...
tapi smlm sempat pegi tgk dragonball utk ke 2 kalinya...sebb si mastura tuh kecoh2 kata aku tak pegang janji utk tgk dengan diorg..hahahahha...sekali masa nak booking tiket tuh aku ckp tiket dah habis..si liz kata dia siap hentak2 kaki lagik...dah le minggu lepas bila aku bagitau dia aku dah gi tgk n crita tuh best dia hangin jek...hehehehe...tapi akhirnya dpt gak dia tengok..so janji aku dah tertunai ye mastura...

the rest...hurm..nuthing special..just lately...terlalu byk soal hati dan perasaan dibincangkan di sekeliling aku... kekadang aku tak paham kenapa sesetgh org menjadikan cinta tue 1 matlamat paling besar dlm hidup diorg...aku tak mengatakan cinta tuh tak penting...tapi bagi aku.. bukankah ada byk benda lain yg lebih penting dalam hidup kita selain mencari pasangan kekasih...tak sedar ke kita..bila kita sebuk mencari..kita akan bedal je apa yg ada depan kita tanpa perlu memilih yg selayaknya.. masa tuh mulalah kita akan mudah merasa sakit dan jugak menyakiti... adakah berkahwin menjadi 1 tujuan hidup kita yg paling utama...then selepas tuh...setelah kita berjaya bertemu kekasih pilihan hati dan berkahwin..apa pula matlamat idup kita?..sebb tanpa sedar..semasa sebuk bercinta kita dah byk mensia siakan peluang yg ada disekeliling kita.. bila dah tercapai matlamat kita... peluang tuh semua dah takda...tak salah mempunyai keinginan untuk berkahwin..sebb kita semua manusia biasa...tetapi bersedia kah kita...untuk tempuhi segalanya..dan kalaupun bersedia... adakah tepat masanya dan keadaannya utk kita lebih mementingkan cinta dari segalanya... hurmmm..manusia kdg2 terlalu mengikut hati dan terlalu cetek pemikiran sampai mudah terlupa.. sebnarnya masih ada banyak benda penting perlu kita utamakan selain dr mencari cinta...ada banyak benda lain yang perlu kita pertimbangkan dalam hidup selain terus merelakan diri menjadi hamba cinta...sebb kadang2... bila terlalu asyik..khusyuk dgn tujuan tersebut kita mudah terlupa tujuan asal hidup kita didunia...kita akan mudah lupa tanggungjawap kita yang lain sebagai manusia...sampaikan bila kita dah tersedar...semuanya dah terlambat..maruah dah tergadai...masa pun dah menjadi singkat...

aku sebetulnya baru terpk semua ni...sebb aku pun pernah jadi bodoh seketika..mengutamakan "dia" lebih dari segalanya...sebb terlalu mengikut hati tanpa bertanya minda... mengsia-siakan hampir kebanyakkan peluang yang aku ada untuk berjaya... naseb aku cepat tersedar... atau sememangnya diri aku sememgnya baru tersedar.. utk memikirkan perkara lain yg lebih utama dlm idup aku selain dr cinta... sebnarnya masih ada banyak perkara yg lebih utama dari mengejar kasih syg yg belum tentu sempurna...hampir jugak aku meletakkan diri aku se-level mereka2 yg seolah2 desparate utk mempunyai cinta...padahal tanpa aku sedar...yang aku kejar tak dpt...yang dikendong hampir keciciran...pada mereka2...aku teringin sgt bertanya... kenapa harus menjadi bodoh dan hilang diri kita..hanya semata-mata utk cinta sesama manusia...korang nak bunuh dirilah... nak berenti blajar lah... malas kerjalah... apalah.. cuba ler korg pk..sampai bila...sampai bila korg nak meratap untuk benda2 mcm nih..cuba pegi tatap muka mak bapak korg..betapa besarnya harapan diorg pada korg...betapa bangganya diorg pada korg... cuba letak diri korg pada tempat mereka...utk melihat anak mereka lebih mengutamakan perkara lain dari mereka...utk melihat anak2 mereka yg selalunya berjaya tetapi mudah mengalah utk 1 perkara je... tuhan takkan menguji kita sekiranya kita tak mampu nak harungi sesuatu perkara tue kan... jadi pada kawan2 yg baca ni dan jugak diri aku sendiri yang kadang2 pun buta hati walaupun tak buta mata....

ada banyak benda lain yang lebih penting dari cinta ok... tak semestinya korg kehilangan hari ni korang takkan bertemu lagi dikemudian hari..anggap apa yang terjadi sebagai pengajaran utk kita menjadi lebih dewasa...jgn terlalu ikut perasaan sampai kita tak sedar kita dah melukakan hati org lain yg tidak berdosa...jangan terlalu ikut kata hati sampai masa depan korg tercela... sebb penyesalannya nanti...kita yang akan tanggung sepanjang hidup kita..jadi..janganlah kita cepat terlupa....untuk terus menghargai perkara2 yg sedia ada depan kita....

3 comments:

aku-yg-bernama-dewi said...

hey ary.....m totally agreed w ur entry lah kalik neh. but mesti u wondering kan sape aku? it's me lah. dewi!
been ur silent reader for quite long time. n hey...keep on posting a gud entry coz i luv to read it.

Ary said...

haha...hye dewi..thanks for reading...dun be silent reader je..komen le apa2 yg patut..at least ary tau apa kekurang ary..tak semua pe pendapat ary dlm ni betul...hehe..thanks for da support..will keep writing selagi ary bleh tekan keyboard ni..hehehe..

violet said...

My lurve!!!i agree wif ur statement. i like diz sentence "jgn terlalu ikut perasaan sampai kita tak sedar kita dah melukakan hati org lain yg tidak berdosa". Keep up d good work..