Tuesday, January 27, 2009

taekwondo?...

aku jumpa chekgu tadik masa jenjalan...dia amat terkejut melihat ke'comel'an aku skang...hahaha..lama betul aku tak jumpa chekgu aku..aku rasa last aku ketemu dia lepas spm dulu kut..time tuh aku nak masuk uitm arau...chekgu aku ni bukannya chekgu yg ngajar aku kat skolah..tapi chekgu taekwondo...hahaha...terkejut ke?..yer aku dulu pernah blajar taekwondo... macam tak sangka kan..aku ni ada black belt taekwondo sebenarnya..tuh sebb badan aku camgini skang..sebb aku dulu pernah teruk senamannya...then bila aku berenti..n nafsu makan makin hebat..maka badan aku mula membentuk menjadi ketulan2 yg membahagiakan.. kalau dulu istilah kitorg utk org yg dah lama tak work out ni...kitorg panggey 'dah karat lah tuh"..hehe..rasanya aku bukan setakat berkarat...mereput dah kut..hahaha..coz lepas masuk itm arau..then aku eksiden..terus aku tinggal semua tuh...yerlah..bagai mana kaki yg ber'besi' ini nak naik lagik..aku takut kang bukan papan tuh yg patah..tapi kaki aku ni haa yang patah balik..hehehe..

so tadi aku jumpa dia..borak2 kejap..dia kata geng kitorg dulu nak buat reunion dekat genting... means reunion sambil work out bersama balik lah tuh...so dia jemput aku..aku tawu sebb memg ada member aku roger aku harituh memberitahu adanya gathering...aiyoh...aku ckp kat sir yang aku segan nak muncul dgn penampilan begini...sir gelak jerk kat aku..dia ckp ilek jerk..bila dia tawu aku skang blajar kat shah alam...dia offer aku 1 kerja...kerja yang dalam masa sama bagi aku peluang utk kurus..kurus?..yer..sir ajak aku join team dia ngajar taekwondo utk bebudak kolej ...aiyohh....berat tuh..sebb dalam masa yang sama...dia bagi syarat kat aku..kalau aku dapat turun 20kg...aku pilih je memana team yg aku nak...sungguh yakin dia yang aku masih mampu...sedangkan diri aku sendiri menidakkannya...yerlah..wa dah demuk maaa....plus dgn besi ni still dlm kaki aku...(aku penah eksiden dgn teruk...n paha aku dimasukkan besi)...

entahlah..rasa mcm best plak..teringat time dulu2..time aku,any shamina,hasliza,azean,huda terkangkang terlompat masa dlm latihan kat blakang skolah tengku temenggung...haa..bahagia sgt time tuh..bahagia sebb aku masih kurus...dan aktif...time tuh aku dah le aku ni pengawas skolah ( lagik satu yg tak sangka tentang aku..hehe..) aktif taekwondo plak tuh...kira mcm agak hebat le aku..chewahh...tapi tuh lah..mcm dah tua jerk..nak involve balik..mcm tak sesuai jerk..ermmm..nantilah aku pk kan balik..kan...?

p/s : aku pernah menang kategori berat 50kg tau masa tournament dekat komplek sukan alor setar sekitar tawun 1998...haha..mcm tak sangka kan?...

4 comments:

Anonymous said...

WoW!..hebatye..my lurve nie! after thiz, sure i fell very safe when i'm wit u...he..he...

Ary said...

hehehe...skang dah takleh le..dah demuk ma...

Anonymous said...

pergh!!!50kg?

Ary said...

masa tuh aku kuruih lagik lah...