Friday, April 03, 2009

harini hari jumaat...

qaseh : ermm..dap nye dadee coke lite ni...

tadi ptg...aku balik dr kelas..saja2 duduk depan tb melayan si qaseh... mcm agak lama aku tak bermain dgn dia begitu...dah besar anak aku yg berbulu ni...degil nak mampus...kekdg bleh di gi langgar sliding door umah aku berulang kali..pastu meluru je masuk bwh meja jepun aku kat depan... mcm sadis je aku dengar badan dia berlanggar dgn meja tuh...ouchh...sakit dowh kalau aku...skang dia dah pandai dah nak on sendiri laptop aku.. tangan dia dah lebih besar dr 2 jari aku.. tuh pun si ayu kata kucing aku keding lagik..ish ish..tak patut....

seee....

sambil main2 dgn qaseh..aku tengok oprah kat tb..hurm..mcm dah lama gila aku tak tgk tb..sian aku kan...ada tb..ada astro...tapi tak pernahnya aku bukak dan tgk..patut le kalau kena potong astro tuh kakak aku sorg je yg leh jadik giler dlm umah ni...aku? ..maintainnn.. hahaha.. mungkin kalo takde internet baru aku jadik gila...h ehehe...well..internet adalah sebahagian dari idup saya kan...chewah...
Oprah dgn Gayle King dlm road trip diorg

kat oprah ( aku suka nonton oprah ok... ) harini ada dia cerita pasal perjalanan jauh dia merentasi seluruh amerika bersama kawan baek dia gayle..diorg driving sendiri dimana diorg singgah tempat2 yg diorg jumpa sepanjang jalan..gila best..aku selalu terpk nak buat mcm tuh..jadik hippie kejap ke..hahaha..pegi travel jaoh2 tanpa aku tawu kemana hala tuju aku bersama insan2 terbaek dlm idup aku...tak payah pk pasal keja...tak payah pk pasal duit..tak payah pk pasal org kesygan kita buat apa...just go...freely...even nk shoping pun tak pyh pk byk2 nk bujet wit ke haper...hahaha..mesti mcm best kan begitu...tringin gila..

bila aku pk2 balik..wahhh banyak benda dlm idup ni aku nak wat..nak buat before aku tua..nak buat before aku mati...nak buat before aku terlambat...antaranya..spend masa petang aku main layang2 kat kawasan trbuka tumpuan org ramai men layang2..menikmati udara segara sambil joging2...pegi melancong satu donia...pegi bercuti sorg2 ke tempat yg menarik..harituh aku kebetulan ada dilibrary bila ada bebudak kos haper tah buat event kat situ..diorg ada buat karate demonstration...serius...aku rindu zaman aku sepak terajang dulu..zaman kegemilangan aku yg masih kuruih...hahaha..time tuh aku aktif gila taekwondo...bila tgk diorg wat demo..aku mcm bleh rasa je semangat tuh..sebb aku pernah begitu...arghh...lama betul aku tinggalkan semua tuh...naseb le..kaki aku ni dah tak sehebat dulu utk masuk sukan2 lasak bangat seperti tue... aku teringin nak spend masa aku kat umah anak yatim ke..umah org2 tua ke..jaga diorg.. belajar sesuatu dr diorg...teringin gila..tapi aku pernah tanya seseorg..bagaimanakah utk aku pergi ke tempat2 begitu..satu soalan yg dia tanya balik aku yg membuat aku terdiam dan terkedu...

"kamu ada duit nk pi situ...kena derma tau kalau nk pi situ"

eh...ye ke kita perlukan duit utk berbakti pada yang memerlukan...tapi titik tolak drpada jawapan yg aku dapat tersebutlah buat aku tak brani nk pegi jengah2 ke sana..yerlah...aku tak keja lagik..nak beli eskerim pun kena mintak mak abah lagik..nikan pulak nak hulur utk tempat2 mcm tuh..tapi oneday..aku mesti buat nih...yer...bila aku dah ada duit..mintak2 tuhan makbulkan permintaan aku...kan kan...hehehe...

i love meaningfull conversation...aku suka bercakap dgn orang yang ada isi apa yang dicakapkannya..aku jarang amik port utk benda kosong...mungkin aku dgr..aku jugak hebat utk berpura2 seolah2 aku berminat mendangar...tapi terus terang..hehehe..jarang yang masuk dlm otak aku dan hati kalau benda2 tuh semua takde membawa apa2 faedah pada aku...aku jenis tak suka mengingat benda2 remeh...tuh sebb kekdg..aku lupa aku janji dgn orang nak bwk kertas A4 ke kelas...hehehe..selalunya mereka2 ini kena remind aku lagik dgn sms aku...bukan aku jenis pelupa tapi cuma benda2 kechik bagi aku tak perlu utk aku ingat...patut tak?...

dah tak tawu apa aku nk merepekkan lagik..aku mau kuar berfoye foye dgn mira n anis.. hehe.. bukan pegi memana pun..mau pegi malis je amkan nasik lemak..mulanya liz ajak pegi tgk live band dkt hard rock cafe..tapi dah aku berjanji dgn mira dulu..plus aku kna siapkan cover magazine utk ebook kelas aku...so tak bleh foye foye sgt kan...makan tuh bleh le..tapi sebelum tuh..aku mau pegi kolej..jumpa si yana amik softcopy logo magazine tuh..hehe..bleh singgah umah bebudak cumel tuh...aiyohhh!!..mari kita bergerak cergas.....!!!hehehe...

No comments: