Tuesday, November 17, 2009

Kerja saya...

Saya suka kerja saya..

Hari2 belajar banyak benda baru...
Hari2 belajar banyak kerenah manusia...
Ada yang bercakap mcm bijak..tapi tanpa mereka sedar bangang nak mampus...
Yerlah..adakah tanya saya apa rasionalnya center di taipan ditukar ke sunway..
Walaupun dah berkali kali saya terangkan itu keputusan pihak atasan sy..dia masih bertanya...
Department mana yang buat keputusan tue..
Tanpa sedar apa itu direct debit pun dia tak tawu...siap nk pertikaikan lagi tue..
Kunun pandai lah tuh..memperbodohkan diri saja..

Ada yang pandai sebuk "astaga" tapi berckp asyik nak jerit2 saja..tak reti nak hormat orang langsung...cubalah blajar sebuk astafirullahallazim dan lailahhaillallah bila rasa perasan marah tuh memuncak..sedarlah..kami jugak manusia...

Ada yang macam kurang bijak..tapi soalan2 yang ditanya adalah soalan yang sgt bijak..
dia kona kiri..kona kanan...bila saya pk2 balik..
Orang ini bertanya soalan yang sgt bijak..
Sehinggakan kekdg buat saya terfikir seharian..

Ada pulak yang tidak bersalah tetiba atas kesilapan teknikal teraniaya pulak..di-charge pada perkara2 yg sepatutnya..tapi masih mampu berckp dalam nada yang sgt tenang walaupun runsing..saya tabik orang mcm tuh..sebb hati kita pun senang nak membantu..tuhan pun permudahkan jalan penyelesaian utk masalah dia..

Tapi antara bahagian yang paling menarik bila orang kampung saya sendiri kol mintak tunjuk ajar...seronok bila tgk alamat dedekat umah sy dikampung jerk..

rasa mcm dah balik kampung..lagi seronok bila mereka sedar sy mampu berckp loghat kedah dgn agak baek..rasa mcm mereka buat sy mcm kekwn jerk..padahal...kami hanya berborak 2 3 minit..rasa mcm nak tanya..apa kabar orang disana..hahaha..kelakar sgt..

tapi bila orang sabah yang kol..disebabkan saya dah terbiasa berckp dgn baby sy..even kekdg ada loghat2 dia yang sy follow..

Sy secara automatiknya mampu berckp dgn mereka dgn slang2 sebelah sana..

Tapi baby sy selalu ckp..

apabila orang kedah berckp slang sabah..

Saya mcm orang indon pulak..

Hurm..nak buat mcm mana kan...indon pun indon lah..asalkan saya paham apa cust saya ckp..dan mereka paham apa yang saya ckp..jadiklah..

Betul tak?...hehehe

No comments: