Thursday, November 19, 2009

cerita masa sekolah2..

3 tabiat buruk anda di zaman sekolah

1)Huhu..saya sangat pemalas buat kerja sekolah..time tuh pulak abah jenis suka check buku skolah..yang best abah check pepagi..time saya belum bangun..so bila saya bangun dan tgk abah tgh ready dgn buku2 saya...teruslah cerah bijik mata..sebb tawu rotan bakal hinggap ditangan ..tapi macam biasa..dari kechik mulut ni dah tawu bagi macam2 alasan utk lepaskan diri...tapi selalunya..kalau tawu abah nak balik jerk..mlm tuh saya dah ready simpan2 buku2 yg saya tak siapkan kerja skolah kat tempat lain..jadi bila abah check tinggal buku yg da siap jerk..hahha..-jahat kan saya!?....

2) Saya selalu tawu saya bijak (gilor perasankan) ..tapi sebenarnya pemalas...even smpi skang..sampai degree pun penyakit malas tuh tak boleh hilang...akibatnya kalau time exam besau2 saya jarang menonjolkan diri..cuma time ujian bulanan ja yg gempak2..kalau exam tahunan slalu dapat no 4 atau 29 or 39..sampai sekali saya tunjuk skill saya dan dapat no 2 dalam kelas..kekwan yg selalu dlm ranking 1 - 3 dalam kelas tak dapat terima hakikat...siap pegi bilik guru utk dgr penjelasan dr chekgu kelas saya..mana taknya..dr ranking 20-an saya ke ranking top 3..terpaksa mereka terima hakikat..paper bahasa ingerris saya yang terbaik dlm seluruh tingkatan..jadi tingkatan 2 kali pertama saya naik pentas amik hadiah utk 2 perkara sekaligus..kali pertama mak stay dlm majlis penyampaian hadiah sampai majlis habis..tgklah..kalaulah saya tak malas....

3)Saya selalu "likuet"kan atau padamkan markah sy dlm buku rekod..yerlah sebb byk fail and markah rendah..bila kena bwk buku tuh balik umah kena suruh mak atau abah sign..mesti tak senang duduk time tuh sebb risau penipuan sy tuh terbongkar..tapi sampai besar mak abah tak tawu sampai saya yang bongkarkan sendiri...tuh pun dah terlambat..saya dah berjaya habiskan diploma sy pun time tuh..jadi mak abah tawu...saya dah berjaya masuk unibersiti..tak guna mau marah lagi..jahat kan?...

3 favourite subject anda di sekolah.kenapa?

1)Sekolah rendah...saya suka bahasa melayu...sebb suka baca buku cerita

2)Sekolah Menengah saya suka kimia..suka benda yang cecair2 tuh..bila masuk kelas kimia buleh sapu kertas turas(yerke...dah lupa nama kertas tue) utk tulis lirik lagu kasik org..hehehe..

3) Paling suka Lukisan Kejuruteraan time blajar dekat skolah teknik..walaupun saya takda bakat melukis pemandangan..tapi saya ada bakat melukis bentuk2 geometri dan objek..sampaikan jadi pelajar harapan skolah utk dapat subjek tue A dlm exam..even chekgu saya pernah suh saya ganti dia kejap utk ajar kekwn pasal subjek tuh..tapi mungkin sebb over confidence or bukan ditakdirkan rezeki dan masa depan saya kesitu..saya dapat C paper tuh..sesuatu yang sangat menghancurkan hati saya..yerlah..sedih tgk anak murid yg sy ajar dekat asrama pulak seronok dpt A..chekgu2 pun pelik...tapi bila pk balik..kalau yg itu saya dpt A tapi paper kejuruteraan sy tak suka..tak guna jugak kan..

3 subject yang anda tidak suka.kenapa?

1) add math...buhsan...walaupun chekgu sabiroh yang ngajar tuh sgt baek..tapi saya selalu dpt telor ayam..

2) Sejarah...biasa buat saya mengantuk..

3)Geografi..sebb chekgu saya nama En.Saad akan mengambil masa 30 minit utk berckp 20patah perkataan..kerana setiap perkataan dia cakap akan diselitkan dengan "aaa"..

cth : Harini..aaa...Kita..aaa...Belajar...aaaa.."-duhhhh!-

perkara menarik pada kamu di alam persekolahan..

1) Saya pengawas sekolah dari sekolah rendah sampai skolah menengah..huhu..

2) saya takdelah tergolong antar orang2 top ten disekolah...tapi saya berkawan dengan orang2 topten disekolah..hehhe..terkebetulanlah..bukan gila glamor...

3) result upsr, pmr, spm takderlah membanggakan...tapi tiap kali apply masuk uni mesti dapat walaupun pernah kena dismiss sekali...

4) Saya takdelah femes..asyik kena buli time skolah dulu..tapi selalunya bebudak yg topten tuh lah yang jadik pembela saya...saya pun tak tawu kenapa..sampaikan selepas tuh..setiap minggu mereka yang dahulunya membuli saya akan kasik saya 50 sen bila naik van pegi skolah..time tuh bodo2 lagik..saya terimalah..sebb mereka kan dulu suka buli sy...nnt tak ambik mereka marah pulak..smpi sekarang tak tawu kenapa saya dapat duit saku macam tuh..sebb sy tak pernah pun mintak..

5) Selalu kena denda berdiri luar kelas sebb tak siap keja skolah...hahaha...padan muka kan..

6) Walaupun saya pemalas..saya tak pernah ponteng skolah...sedikit skema bab2 ni..even berlanjutan smpi uni..jadi..walaupun saya pemalas...datang sedikit lambat...chekgu pun tak dpt ckp apa..sebb muka saya ada ja dlm kelas...hehehe

Itu sajalh...lain2 nnt saya tambah kalau saya ingat..harini saya cuti..tuh rajin menghupdate blog ni..hehehe

saya...mungkin 23 tahun yang lalu...hehehe

No comments: