Thursday, July 09, 2009

kesah dahulu2


tadi tetiba terbc blog sorg kwn yg aku kenal dlm irc...terus tingat time zaman2 aku giler chatting dekat situ...hehe..so meh kita story kesah aku kat situ eh..


aku start chatting situ masa form 4..memula aku bukak..aku tak tawu apa kejadahnya benda tuh..kunun dpn kwn2 aku tawu gunalah..walhal tak tawu pun..bila ujung minggu balik umah..aku paksa kakak aku ajar..ehehe..de kakak pesan..

jangan blajar..nnt kamu ketagih..
time tuh aku mcm pelik2 kenapa..tapi bila dah lama2..even sampai skang kesannya still terasa...yerlah..bertitik tolak dr aku blajar irclah..aku kenal dunia cyber nih..time tuh email pun tak weti bukak...skang..sgala macam email aku ada...hahaha..mcm kelakar bila ingat2 balik..mcm mana tiap kali ujung minggu..duit skolah yg abah aku bagi utk seminggu...(rm 10 je pun seminggu..time tuh aku duk asrama)..aku slalu pegi habiskan dekat meja cybercafe (bukan meja judi ya)..pakai baju skolah pegi kuar pekan alor setar..naik bas murah kalo pakai baju skolah..dah smpi alor setar..aku pegi duduk CC dr pagi smpi petang..time tuh..aku bleh cr cybercafe yg sejam rm1 je pakai internet..so cuba korg byangkan..brapa jam aku duduk..muahaha...ya..aku duduk hampir 5 atau 6 jam disitu berchatting...


bukan setakat tuh jerk..dah balik kampung..aku ngadap internet lagik...sampai petang..sampai malam..diam tak diam..aku slow2 blajar pakai komputer..tak perlu lagik pegi kelas blajar komputer ke hapa..dan dlm masa yang sama..aku jugak blajar bukak pasang pc sendiri..bila ingat2 balik mmg kelakar gila..yerlah..hanya sebb ego..taknak nampak mcm kuno sgt antara kwn2 sebb taktawu apa itu email dgn chatting..last2 aku gak yg tawu segalanya...penah gak masa masuk blaja kejap form 6 ( kejap sebb lepas tuh aku masuk U) tiap kali balik aku akan singgah CC..hanya semata-mata nak chatting...sampai petg..balik umah bagitau mak ada tusyen..kat umah sambung lagik..takder duit..sanggup plak pinjam kekwn..bukan byk pun..5 inggit ja..utk pegi CC..hahaha...mcm apa lagik...


dekat irc lah aku mengenal kawan..mengenal cinta..mengenal hati budi manusia..walaupun tanpa wajah dan suara...hanya perkataan2 bisu..tapi mmg byk effect idup aku sebenarnya..sebb kebykkan kwn2 terbaek aku...aku kenal bertitik tolak dari penglibatan aku dlm dunia chatting...contohnya pet sis aku..aku dah kenal dia dekat 10 tahun dah..dari kwn..skang dah mcm adik beradik..antara manusia yg aku syg skang..walaupun lain mak lain bapak..tapi bagi aku dia umpama kakak aku sedarah sedaging..so nih kronologi penglibatan aku dalam irc..


1999 = channel irc pertama aku join adalah #ktu (kolej tentera udara)..sebb terikut2 kakak dgn abg aku..

2000 = baru start join channel ..mula dgn nick bodo2 jerk..azry..pastu tukar ary_cariana..hingga skang..aku kekal pakai nick tuh...pernah jadik aop..

2002 = aku start bz dgn study..jarang2 masuk..

2003 = aku aktif balik..time nih mcm2 jenis script irc aku ada..nak perang ke apa ke..aku blajar buat2 coding2 html sendiri time ni...

2005 = aku dah mula slow down..n smpi skang aku dah berenti langsung..even tak da install pun mirc tuh dlm laptop aku...lebih kepada ym jerk skang..ym pun hanya org2 yg mmg aku kenal jerk aku chat..takder join2 channel apa2 lagik..

hehehe...tuh jelah...
p/s: rasa mcm nak beli kapalterbang plak...bleh aku pegi sabah jumpa orang tuh bebila aku nak..mintak dia byr utang dia...hehehe...tapi kapalterbang kertas jelah aku mampu skang...huhuhu

1 comment:

violet said...

ow..sempt gik update ya..mau beli kpl terbng..hehe..bgus gak..x pyh ssh2 beli tiket kpl trbng lg... my history bout chatting..very simple. u ask me..bcoz of u..i pun dah pndai chat dlm ym skunk.