Wednesday, July 22, 2009

Annoying behavior


huhu...apa perasan korang bila berkumpul dgn kawan...tetiba ada sorg kwn kita bz sms..seolah dia mcm tak wujud jerk dlm grup tuh...rasa mcm bosan kan..kalau ramai takpe gak..tapi kalau kita berdua dgn dia jerk..or kita bertiga ke...atau ramai2 tetiba bila topik dah habis baru dia nak mencelah..mesti mcm bohsannya nak kena repeat apa yg kita bualkan dekat dia kan... for me texting while eating most of the times rude same. It also goes the same for conversing with someone..You can never put your best foot forward when you converse and then stop to look at your phone and text. It's pathetic and became more annoying if you try to do it secretly when your body movements give you away. People will notice but you dont..

bagi aku..tak best kalau ada orang mcm ni bila berkumpul..aku ada pengalaman dimana sorg kawan aku yg aku kenal melalui dunia chatting turun kampung aku sebb nak jumpa aku..kebetulan gadis idaman dia jugak org kedah..so aku taktawulah dia dtg untuk melawat aku or ada maksud tersirat yg lain..tapi bila dia datang tempat kita..mesti nak bwk dia berjalan2 kan...tapi..cuba pk..apa perasan bila kita bwk dia berjalan2..tunjuk itu..tunjuk ini..dia mcm takde perasaan!..sebab bz dgn phone n sms..mcm bohsan kan..macam kita plak yang melawat2 kwasan tuh..walhal apekejadahnya aku pegi pekan rabu time hari biasa kat alor setar tuh kalau dah aku membesar dekat kat negeri ni..coz aku selalu pegi situ time nakcari kuih raya jerk..tapi sebab dia takpenah pegi..kita nk bwklah kan..sekali..tak diherannya dia..mcm tuh jugak bila duduk lepak dgn kawan2..dgn kita asyik bercerita dgn dia..dia tak endahkan pun..mesti turn off kan feeling nak ngadu atau berkongsi cerita tuh dgn kwn2 kan...lagikpun aku penah ada pengalaman..gf aku kat sebelah jerk..masaaku criving..tapi tak rasa mcm dia ada kat sebelah..nak tawu kenapa?..sebb dia bz sms,on phone dengan boyfriend dia..sakitkan mcm tuh..dah lah tak dipedulikan..terpaksa plak dgr dia manja2 dgn orang lain..baek takpayah kuar jerk dgn aku..so atas reason2 mcm tuhlah..kitorg makin kurang dan semakin jauh..kira kesimpulannya...busy sms ni kekdg mengeratkan yang jauh..tapi menjarakkan yang dekat..

mcm aku..kekdg ade jugak terburuk perangai mcm tuh..walaupun aku tak suka..aku ngaku aku pun buat..tapi mcm tersedar atau disedarkan..hahaha..aku tak suka org buat mcm tuh..jadik patut ke aku pun buat..naseb kesygan aku tuh sgt paham..so bila aku dgn kawan2..dia undur diri kejap..hehe.."takpe baby,u got ur own private time with me k..huhuhu"..so aku boleh stay focus borak2 dgn kwn..so thanks to you..sebab sangat2 memahami..salute dekat babylah..hehehe..

plus..disebbkan harinih aku kena keyin data buku baru..ada sebuah buku nih..memula mcm tak paham apa dia tulis dekat tajuk dia..ingat bahasa jerman ke apa..sekali ha..silalah korg tgk bwh pe tajuk dia k..malas nak taip byk kali...



byk ayat2 sms yg dia translatekan dalam nih...macam kamus ayat sms plak..antara ayat yang best dlm nih..

dad@hvn

we want wot u want

urth2b like hvn

4giv r sins

lyk we 4giv uvaz

bcos we kno ur boss

ur tuf


texting is Bleak,Bald,Sad shorthand which masks dylexia,poor spelling and mental
laziness... -John Sutherland,Guardian-
True?

Just read this book..then you all will know..its so true or not..or just think what i wrote here...

sebb kadang2..terlalu sebuk sms..kita tak sedar kita dah terlepas sesuatu yang terjadi didepan mata kita.. Bukankah itu sesuatu yang merugikan... kalau perkara itu manis untuk dikenang?

so..fikir2 kanlah..

No comments: