Wednesday, December 17, 2008

kehilanganku part 1

Rasa mcm dah lama giler aku tak update blog...bukak fs..bukak myspace..reply sms..n mcm2 yg slalu aku buat hari2..kenapa?..muahaha..SAJA!!..mencari diri sendiri didunia realiti..atau dlm erti kata lain..bercuti smbil tenangkan otak..even mak abah aku pun pelik aku balik kampung tak pegang pc langsung..asyik adik aku jerk duk kerjakan laptop aku tgk muvi..aku?..

huhu..duk depan tb..tido...pagi2 bangun pegi jogging...n waktu ptg hari ray haji aku pegi melawat umah adik angkat kesygan aku typah kat padang besar...terus ku menuju ke sempadan thailand..yeah...dan yang paling best..aku tidak membawa handphone ku sepanjang berada disana..muahaha...

harituh masa tgh sibuk attend convo org..typah (atau nama sebenar suhaila) dtg umah sebb adik dia konvo..since diorg nya mak bapak dah tua n jauh nun diperlis..maka akulah sedara diorg yg paling tua yg dia ada di kl,sedihkan..masa konvo aku dgn typah pun..parent dia tak dpt dtg..mak abah akulah kuarga diawakil utk dtg tgk konvo dia..skang adik dia pulak konvo.. dia dtg tumpang umah aku.. sebb diorg mmg takde sesapa dah kat kl ni..selain aku..hari memula dia smpi dia dah tegur aku..aku dah byk berubah..habis setiap sudut umah aku dia perhati...yerlah kalau dia ada sini..dia yang masak semua..rumah ni dah mcm umah dia..n masa dia nak balik..

nanti mai umah typah...kita rilek2 berkelah na..tau dlm kepala tue byk benda pikiaq kan?

so..bila aku balik..aku pegi umah diorg kat perlis..memula saja jerk nak jenguk2 org tua dia..plus nk berkelah kat air terjun...then tetiba dia dgn bf dia ajak aku ke sempadan...huhu..kena buat border pass..tp tuh dah ready awal2..sebb mmg typah dah ckp awal2...everything diorg yg tlg setle kan..aku pun per lagik..cergas jerk bergerak mengekori mereka...dgn handphone tak bwk..dgn duit tak byk..naseb diorg ni pandai ckp siam..so mmg murah jerk benda aku beli semua..sudahnya..

raya ketiga baru aku teringat n balik umah...

check handphone..ada sms jemputan..ada open house seseorang aku tak pegi..sorry..tak bwk phone..

No comments: