Wednesday, February 10, 2010

My feb?


Say suka bulan feb tahun ni..kenapalah?

first aku dpt peluang bercuti yg agak panjang...8 hari dikira panjang utk kerja cm aku yg tak tentu jadual...

second bercuti dgn insan tersyg..

3rd..bulan ni gaji dpt awal sikit...best sebb gaji bulan lepas pun dpt awal n byk sdikit coz aku byk buat OT..so bercuti dlm keadaan tidak risau sgt psl kewangan..sebelum
dan selepas bercuti..

hehee...tahun ni mcm tahun cuti2 je..kwn2 aku pun tahun ni byk pegi
cuti2 mesia..si pencurik hati pun akan melawat negara lain bulan 7 ni..aku pun baru je balik dari cuti2 mesia di sabah...

3 hari 2 mlm yg best...walaupun transport hanyalah taxi, van ( yg aku
sungguh jakun bila naik, tgk ada loceng sebijik cm dlm bas ) dan juga kaki aku sendiri...tp bagi aku sgt bernilai..sebb kalau naik kereta...comfirm aku taktawu rupanya van disana berfungsi mcm bas mini..(kat tempat aku van sapu camgini amik dak skolah je..)kalau naik kereta..comfirm aku tak dpt tgk dan berjalan ke pasar filipine melalui jalan mengadap laut...plus dpt belajar perkara baru pasal mutiara..(korg tau tak mutiara ada 2 jenis?)...

1st day tak byk aktiviti kami buat sebb aku tersilap beli tiket kul 6
50 pg..so kakak nk keja dia hantar aku pg lcct ul 1 pg..tercangoklah aku kt cd lcct tue smpi tie check in..then da smpi sabah, dia da tgg aku..amik teksi terus pegi hotel...so disebbkn tak ckp tido aku tido dulu smpi kul 2 bru kuar...kitorg pegi 1borneo tgk movie..yerlah..kami jauhkan..so mana ada peluang tgk muvi sama2..bila da jumpa bru boleh buat ni..naseb cerita toothfairy tue best..so xda la bosan sgt..



Since bulan ni bulan kasih syg..n memandangkan kami jauh..kami buat candle lite dinner dulu sebelum 14 feb..


Esok tue aku dapat menyerlahkan kejakunan yg melampau dkt dia..aku dgn jakunnya terkesima tgk laut disana cantik nak mampus..(nmpk ikan berenang2 okeh kat bwh kaki ko..)..thanks bby sebb still ngaku i ni kesygan u walaupun i jakun mcm tue..hahaha...bukan apa tak pernah tgk pantai mcm tue kat tempat i...clean n clear lagi..so menjakunkan diri seketika..


sebenarnya pd hari kedua kami melawat salah satu pulau Taman Tunku Abd Rahman..so, kami pilih Pulau Manukan coz kami just nak jalan2 bukan snorkeling + Mandi laut...coz taman ni tak salah merangkumi 3 pulau..Antaranya Pulau Manukan, Pulau Mamutik dan pulau apa tah ( sorry dah lupa)..so bila sampai sana..terus sewa tikar n cari spot utk berdating2 tepi pantai...suka moment tue..walaupun perasan byk muka2 compius ( or jeles ) tgk kami berdua..yerlah..sorg budak gemuk..sorg budak kurus..sorg muka comel2 buruk ..sorg cantik..so mcm kontra abis kan..hehe..takpe..(memahami..)..lgpun kami posing2 manja2 kan...then ptg tue pgr pasar filipine cr tasbih Tiger Eye utk kwn kakak n abah..kakak pesan gelang dia dan jugak butang baju melayu utk dia kawen nnt..terpegun tgk semua brangan dkt situ adalah mutiara...awal2 dia da pesan biar dia yg berckp..jgn aku yg berckp..sebb risau bila penjual tawu aku org semenanjung..harga tue akan jd sgt mahal..tp lepas dah shopping tue mmg betul apa dia ckp..barangan yg sama kami beli..bila da nk blah dr kedai tue n tetiba ada org dtg tanya..harga yg diberi tawu double dr harga kami ok!..da terbeliak da bijik mata kami dkt sini...naseb2..

the besok tue pegi jenjalan dkt Gaya Street..sini aku byk beli gelang utk kekwn n adik aku..awal tue ada benda tak best jd..kitorg try kuarkan duit dkt sesetgh atm situ..kebetulan dia xbleh kuarkan..aku boleh..tetiba masa da jumpa maybank check2 balance duit dia dlm tue da ilang..terus aku suh dia kol maybank..seb baik ptg tue masa dia nk hntr aku check balik duit tue da ada balik..nasebla kejadian pagi tue xspoil mood dia..so dpt jejalan lg dkt situ..

Ptg ahad da balik...dia hantar kat airport..tp sindrom blur2 dia da jd balik mcm time dia nk balik sabah bila dia dtg kl haritu..tawu dia susah nk lepas aku balik...susah juga nk tinggal dia..da biasa ada org berjln dan mkn sama2 dkt sebelah..tp nak buat mcm mana da masing2 jauh...

apa pun..thanks baby...you know how much i love you rite...missing you already...nnt kita jumpa lg k...

p/s : tgh planning another vacation...so i can spend time with you again...lets saving money!!

1 comment:

Dr XYZ said...

Lor...awat xsuruh aku ja hantaq?aku dok tgh mood bercuti lagi ni.n dok ada mood nk wat blog pasai cuti2 ku..huhuhu..even mcm basi tp byk menda best leh share. Xsbr nk p mabul ni.bagus ada org sabah ba~