Friday, May 08, 2009

Mak...selamat Hari Ibu...
Terima Kasih..sebab...

Melahirkan saya...(25 tahun dulu)
Menyusukan saya.....(sampai masuk tadika...hehehe)
Membesarkan saya...( smpai sebesar ni)
Menerima saya seadanya...(yerlah..sy bukan comel mcm baby lain kechik2 dulu..hehe)
Manjakan saya..(pe saya perlu semua disediakan tanpa kurang apa2)..

Sebelum tuh..
Saya sgt nakal...
Sangat degil...
Sangat malas...
Sangat Tidak bertanggungjawap...

Tapi mak...tetap mak...

Sehinggalah saya ditimpa kemalangan...
saya tidak mampu berjalan...
apatah lagik membuang air kecil dan besar sendiri...
Mak...
tetap sanggup jaga saya...
Suapkan saya makan...
Tukarkan pakaian...
Buang najis saya...

Masa tuh...
mengalir air mata nih...
tgk mak tetap begitu...
walaupun anak dia nih...dah besar...
patutnya...anak dia yang menjaga dia begitu...
mak sanggup bersekang mata...
tidur beralaskan tikar dibawah katil hospital...
hanya nak pastikan...
semua keperluan aku yang tidak mampu bergerak masa tuh terjaga...
sayu hati nih..tgk nyamuk berkeliaran tetapi mak tetap disitu...

No comments: