Friday, May 29, 2009

Dr.Book...

hehe...nih le keseronokkan berkerja dekat dbp...dan jugak sebagai librarian...kita boleh tengok..sentuh...baca dan jugak dapat pengalaman baru...dibawah adalah gambar kami tgh preserve ( membaikpulih) buku2 lama yang korg tgk mungkin tak bernilai..tetapi sebnarnya nilainya sgt mahal...berapa?..hahaha..haruslah korg jadik librarian dan bekerja..barulah korg tawu...sebb harga dia bleh beli umah idaman aku...huhuhu



majalah filem keluaran tahun sekitar 1950 - 1960

buku cerita yang ditulis jawi...


antara buku yang harus dibaikpulih




kalau korg tgk..mesti ingat ni al-quran lama kan..sebnarnya tak..nih adalah buku cerita berusia dlm lingkungan 100 tahun dahulu...tajuk dia hikayat apa tah..dah lupa..teruk gak lah kitorg menelaah 1 per 1 perkataan jawi dia...harus tawu jawi utk baca buku nih...



hehehe...so..smlm kami jadi "doktor" yang memeriksa "pesakit"..yang tenat2 belaka..hehehehe

kalau korg perasan...ada nama david arumugam...ada autograf dia..tapi tgklah ejaan nama kumpulan dia..hehe..nih buku pelwat tahun 1983 utk satu majlis anjuran dbp...

5 comments:

violet said...

ada rupa ah ckit jdi doc. book tu..tinggal lgi jubah putih jak kurang..he..he..

Ary said...

heheh...tuh la..nnt mau pinjam jubah bebudak konvo lah..jubah putih utk doktor manusia...jubah convo utk librarian...hahaha

::|| atOi_aLLen ||:: said...

hahaha..siot jek..abg aku jubah knvo nk? haha..aku kt shah alm ni weh~ hahaha..sja ja nk capap~ ngeh3

scutz said...

rumah tok aku dulu ada satu rak buku lama2...besh kan belek...walaupun merangkak2 nak baca..ada satu buku tu aku suka..puisi apa tah..keluaran tahun 1931 kalu xsilap...rsnya bertahun gak la aku amik masa nk membaca...aku suka buku tuh sbb buku tu buku before merdeka..jadi apa yg depa tulis mendalam gila ayat2 dia..superb!

Ary said...

weh...hang bawak mai dbp weh....bleh beli skuter baru tuh utk buku tawu area tuh..hang balik kampung..carik balik buku tokwan hang lama2...meh hantar list kat dbp...nnt diorg nilai n diorg akan bayar ikut umoq buku tuh...bernilai weh....aku pun nak balik kampung cr...hahaha