Saturday, October 10, 2009

Papadom



Aku gi tgk ni dgn scut,fana,anis n mira...memula deana de ajak aku pegi tgk..tapi last mcm tak jadi sebb aku ada hal..macam mana tah tetiba si scut kebetulan dekat OU..so terus dia beli tiket..apa lagi..pegilahakumenengok crita ni dgn diorg pukul 1015 dkt gsc OU..review dia..

Gila best crita ni..dari awal sampai habis..part gelak kita mmg gelak tak ingat..part sedih mmg bleh sedih..even part yg last gila kami gelak sampai kuar air mata...memng tak rugi tgk crita ni ok..korg mmg patut pegi tgk...

apa pun..crita ni jugak boleh buat kita insaf sekejap n berfikir mengenai org yg kita syg..bak kata afdlin sendiri.. "Papadom berada di pawagam bermula hari khamis 8 hb oktober semalam. Saya ada satu Permintaan ikhlas kepada penonton papadom.Buat sesuatu yang luar Dari biasa. Lepas tonton papadom, jika anda menyukainya... SMS atau talifon bapa, ibu, isteri, awek, boyfren atau anak anda dan kata pada mereka yang anda sedang mengenang mereka dan anda sayang mereka. Anda Akan merasai sesuatu yang menakjubkan. Dan anda akan buat seorang budak gemuk teramat happy."

and yes..i did my part..right after the movie i do called mybaby..even i know at that time shes sleeping...just wanna let her know..even im not with her..even im busy with mything..she always be in my mind...hehehe..

so guys...move your ass to the nearest cinema and watch this muvi..a good entertainment for your weekend...5 star for this..

Sinopsis/review:

Pada mulanya saadom seorang peniaga nasi kandar yang sibuk sehinggakan terlupa tanggungjawab kepada keluarganya. Pada suatu hari, isterinya meninggal ketika nak pergi tengok anaknya terima anugerah di sekolah. Sebelum itu, isterinya pernah nasihatkan Saadom untuk menjaga anaknya seperti perniagaannya juga jika dia tiada nanti. Ini membuatkan Saadom tersedar akan kesilapannya. Dia berhenti berniaga dan cuba menjadi penjaga Mia, anaknya setiap masa sehinggalah di sekolah. Anaknya rimas dengan keadaan ini namun Saadom tetap berkeras.

Mia akhirnya mendapat tawaran masuk UiTM dan ayahnya pun turut nak ikut sekali. Mia tetap berkeras dan mengugut untuk berhenti belajar jika ayahnya mengganggunya. Saadom tetap tak berputus asa dan cuba memohon menjadi tukang kebun di U di mana Mia belajar. Macamana seterusnya? Jangan lupa nantikan filem ini di pawagam 8 Oktober 2009 nanti.

1 comment:

violet said...

Thanks 4 da calling my lurve...