Saturday, May 08, 2010

pernah suatu masa dulu...

Tadi..since takda facebook n blog ni (pada waktu entry ini dihupdate) diprivatekan utk sy sorg je..sesaja bc blog org lain..terbaca blog ayien..ada ayien letak posting ni..kemudian ter-link ke blog sendiri di fs..yg tajuk dia note for someone

berikut pada sesiapa yg malas nak klik..sila baca dibawah..

Posted on January 28th, 2006 in Uncategorized by arycariana

askum awak…hurm..

terpk aper awak buat ketika nie..kat sini sy nak bagitawu…saya mintak maaf sgt2 kalau saya ada lukakan ati awak…saya tawu saya yang bersalah…tapi saya tak tawu aper patut saya buat…saya sedar akhir2 nie saya byk kecewakan awak…dan awak sebenarnya tak layak dikecewakan oleh org macam saya..sebb awak baik..

mungkin…dah takdir kita mmg patut ambik keputusn sekarang…sebenarnya dah lama saya berfikir…saya syg awak…itu betul..tapi saya tak tawu sejauh mana saya sayang awak sekarang…awak jangan pk dah takdir awak dikecewakan macam nie…sebb setiap insan dijadikan dengan nasib sendiri…tapi semuanya dalam tangan kita sendiri sama ada untuk menerimanya ataupun tidak…saya harap awak dapat terima semua nie sebb awak sememangnya lebih pandai dari saya kan??sebb tue saya tawu awak lebih tawu berfikir dari saya…kat sini saya nak ucapkan terima kasih bebyk diatas segalanya2 yang penah awak beri kepada saya yang saya tak sempat balas..sebb awak saya ada kat sini…sebb awak saya ada kekuatan nie..sebb awak saya mampu bangun bila byk kali jatuh..thanks sebb selalu ada dgn saya…saya akui saya terhutang budi dengan awak…sy syg awak sy tawu…tapi saya rasa kita hanya sesuai sebagai kawan saja sekarang bukan lebih dari tue..sebb,itu yang sepatutnya kalau dikira daripada siapa kita disisi-NYA..segalanya2 bukan salah awak tau….tapi salah saya sebb tak tawu menghargai awak…salah saya sebb saya yg buat awak sayang saya dulu..salah saya sebb saya yang takut nak turun jumpa awak kerana takut keluarga saya…saya yang tak mampu nak beri apa yg penah saya janji pada awak…saya mengaku saya yang salah…tapi sebenarnya lepas segalanya2 terjadi pada saya…saya memang takder kekuatan utk melawan perasaan tuh walaupun dgn kasih syg awak…maafkan saya awak sebb sanggup lepaskan awak walaupun saya tak sanggup nak katakannya…tapi terus terang saya katakan saya tak mampu kehilangan awak sebagai kawan saya…awak satu2nya insan yang ada disisi saya bila saya bebetul memerlukan seorg kawan…sebb awak saya rasa saya masih ada bangkit dari putus asa…sebb awak jugak saya masih ada masa depan yg perlu saya kejar…maaf,sebb sekarang saya jarang telefon awak..sebb saya tak rasa tuh tindakan yang sesuai…

terima kasih awak…sebb jaga dan berada disisi saya selama nie..apa yang saya beri pada awak tak ternilai dgn kehadiran awak disisi saya…tapi..maafkan saya sebb tak dapat membalas dgn perasaan yang sama…awk tawukan saya nak berubah…mungkin tak lagi macam nie..dan saya jugak harap awak dapat buat mcm tue..walaupun susah…hari2 saya doakan awak..doakan semoga awak bahagia..saya tawu saya banyak buat awak menderita…tapi saya taktawu apa patut saya buat sebenarnya..yang saya mampu..hanya memohon setulus kemaafan dari awak..walaupun saya tawu dan sedar yang saya tak layak utk semua tue…saya jugak nak awak tawu..saya tak pernah tinggalkan awak keseorangan..sebb saya tawu awak tak pernah tinggalkan kan saya keseorgan…mungkin saya dah jarang hubungi awak..saya buat mcm tue ada sebbnya..sebbnya adalah datang pada kesilapan saya sendiri…terima kasih atas segalanya sayang…awak terlalu baik pada saya…tak ternilai pengorbanan awak pada saya…terima kasih…

dan maafkan saya diatas segalanya….

--------------------------------------------------------------------------

ayien kemudian mencuri copyright artikel ni tanpa meminta izin dr aku..and paste ke blog dia disini ( sila klik sebelah --- > back to the future 2006

Kalau tawun 2006..aku tulis macam ni dekat orang..Skang tawun 2010..orang tulis lebih kurang mcm i dekat aku..

Hurmmm..Allah Maha Besar kan..

Dan aku dengan rendah diri..merendahkan ego aku yang aku ada ini..

Mengakui..dulu kejam dgn ayien..tawu past is the past..tapi sebb ada "past" kita belajar sesuatu..

Aku redha dengan Takdirmu dan petunjukmu ya allah..Tawu ini tandanya supaya aku beringat dan belajar menjaga hati orang...dan juga fikir perasaan orang lain..Kita takkan belajar...kalau sakit tue kita sendiri tak tempoh dan rasa kan..

Alhamdullilah..sakit ini mengajar aku untuk meminta maaf dgn seikhlas hati..dan memaafkan..

Sekaligus..membiarkan dia bahagia..dengan orang yang selayaknya...dan orang yang dia sayang..

:)

No comments: